Vanliga frågor - FAQ

Hitta svar på dina frågor - Behöver du mer hjälp kan du ringa, sms:a eller maila!

Tusentals nöjda månadskunder sedan 2005

FAQ - Viktiga ämnesområden uppdelade på kategorier

Vad tycker kunderna om Strykfritt som städfirma?

De flesta kundrekommendationer sker av befintliga kunder, alla kunder  verifieras kunden via sitt BANKID på reco.se.

Så här vet du att du har att gör med riktiga och ärliga kundåsikter från personer som faktiskt har haft eller har köpt en städtjänst av oss.

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Vilka städtjänster erbjuder Strykfritt i Stockholm?

Tjänsten ”Regelbunden hemstädning” via Strykfritt saknar bindningstid och innefattar ett antal fria av/ombokningar per år. 

Dessutom jobbar vi med en fast hemstädare hos dig för din trygghet. De skapar fasta rutiner och effektiv kommunikation.

Hos oss finns dessutom inga extrakostnader i form av olika tillägg som inställelseavgift eller resekostnader. Vi erbjuder kostnadsfria avbokningar och ombokningar under hela uppdragstiden. Dessa kan utökas till en låg kostnad för ännu mer flexibilitet.

Du kan också kostnadsfritt frysa abonnemanget under juli månad men även under jul och nyårsperioden där många, speciellt barnfamiljer, inte är i behov av hemstädning.

Vi har full försäkring på hemstädningen, vår personal och ditt hem.

Våra fördelar i punktform:

  • Bli kund med försäkring och avtal för din säkerhet
  • Förutsättningslös provstädning. Fortsätt bara om du vill
  • Inga bindningstider och 15 dagars uppsägningstid
  • Alltid samma städhjälpare, alltid fast kontaktperson
  • Arbetsleder alltid på svenska
  • Lågt fast timpris och inga timpottar
  • Kostnadsfria avbokningar och ombokningar som kan utökas
  • Automatiskt rut-avdrag direkt på faktura
  • Enkel betalning i efterskott mot faktura (Elektronisk, autogiro via e-post eller brev)
  • Boka provstädning för 95 kr/tim direkt på sidan eller välj ett onlinemöte för mer info

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Du ska bli nöjd helt enkelt. Påpekar du att något inte varit utfört som de ska inom 24 timmar åtgärder vi bristerna vid nästa städtillfälle eller om det är en engångstjänst enligt överenskommelse. Tänk på att garantin gäller om vi får chansen att åtgärda bristerna.

Airbnb-städning, dödsbostädning, byggstädning, saneringsstäd, röjning, röjningstädning.

Vi hjälper sedan 2005 stora som små kunder med allt från enklare städuppdrag till mer avancerade fullservicelösningar inom städ, lokalvård och tvätt.

Vi har alltid full försäkring på valfri städtjänst, vår personal och ditt hem. Vi jobbar med beprövade säkerhetsrutiner gällande larm och låsanordningar. 

Vi svarar alltid oberoende uppdragets karaktär.

Kontakta vår kundtjänst på 08-501 62 244 eller maila oss på info@strykfritt.se för ett förutsättningslöst samtal.

Försäkringar och ansvar - Är Strykfritt ett tryggt städbolag?

Självklart har Strykfritt  en olycksfalls samt ansvarsförsäkring, både för ditt hem och vår personal. Ansvarsförsäkringen täcker skador upp till 10 miljoner kronor i ditt hem.

Tyvärr är det fortfarande många som väljer att anlita svart arbetskraft vid städning. Men det man ska komma ihåg är oregistrerade ”bolag” inte har någon försäkring och händer det något kan man som kund inte alltid få ersättning. Speciellt om det gäller en större skada.

Glöm ej heller att hela personalen är oförsäkrad. Det är inte speciellt schysst men också rent farligt om något tråkigt skulle inträffa

– som exempelvis en skada.

Kontakta istället oss på Strykfritt  för den trygghet du och ditt hem förtjänar.

Våra anställda har en trygg anställning hos oss.  Självklart innehar Strykfritt  en F-skattsedel förutom en helhetsförsäkring som skyddar oss och dig.

Säkerhetsrutiner och trygghet - Olyckor vid städning?

Vi tror att nyckeln till framgång är att ha kvar, vidareutbilda och behålla sina anställda då detta skapar kontinuitet och trygghet i uppdragen och är det som våra kunder uppskattar mest.

Vi jobbar med en fast städhjälpare hos kunder som har en tillsvidaretjänst och en kontaktperson/arbetsledare för en effektiv kommunikation och för att bygga upp ett förtroende.

Det skapar trygghet och fasta rutiner parterna emellan.

Vi har full försäkring på alla städtjänster, vår personal och självklart ditt hem om skadan skulle vara framme.

Självklart stannar inte vårt trygghetsarbete här utan trots ett stort tillit till vår personal så har vi mycket fasta och tydliga rutiner där vi jobbar kontinuerligt med säkerhet runt lås samt nyckellösningar och annan känslig information.

Varje anställd ger oss rätten att kontinuerligt kontrolleras mot brottsregister och anmärkningsregister (UC) samt att vi även har rätt att drogtesta vår personal under hela uppdragstiden.

Vi vill att du och våra anställda ska vara trygga och därför är arbetet kring säkerhet och försäkringsfrågor viktiga för oss.

Självklart innehar Strykfritt AB en F-skattsedel förutom en helhetsförsäkring som skyddar oss och dig.

  • Alltid 100% försäkring på skador i hemmet
  • Trygga larm, lås och säkerhetsrutiner

Certifieringar / utmärkelser - Bra städpartner ?

Frågor som F-skatt, försäkringar, bra ekonomi samt olika certifieringar är nog viktiga frågor för alla.

Välj ett företag som kör med öppna kort.

Idag är Strykfritt experter på professionell lokalvård och våra 80 anställda hjälper idag tusentals kunder i månaden med allt från städhjälp i hemmet till kontorsstädning, avancerad golvvård, fastighetsskötsel och mattvätt.

Strykfritt har en gedigen ekonomi (högsta kreditbetyg via UC) samt flera ISO certifieringar, bland annat för ett mycket starkt miljöfokus. Våra utmärkelser gör att du vet om att vi är en trygg partner att samarbeta med.

Vi har hållit på med städhjälp sedan 2005. Vi har åratal av kompetens och vet att vi kan leverera kvalitet och god service genom att arbete flexibelt och med stort kundfokus.

Är vi en schysst arbetsgivare?

Våra 80 styckna mycket kompetenta medarbetare är navet i vårt städbolag. Det är guld värda för oss som företag.

Vi månar om våra anställda , speciellt städhjälparna som är ute på fältet och får saker gjorda helt enkelt.

Vi erbjuder extra sjuk och olycksfallsförsäkringar för våra medarbetare. Vi erbjuder sjukvårdsbidrag och betald kollektivtrafik för alla städhjälpare.

Vårt mål är att alltid vara schysta arbetsgivare. Det är egentligen förutsättningen för att kunna leverera en bra tjänst. Vår personal trivs hos oss och det resulterar i en låg personalomsättning.

Vi satsar mycket på kompetens och utbildning inom bolaget och har marknadens bästa löner för våra anställda.

Vi tror att nyckeln till framgång är att ha kvar, vidareutbilda och behålla sina anställda då detta skapar kontinuitet och trygghet i uppdragen och är det som våra kunder uppskattar mest.

Alla våra städhjälpare är anställda i Strykfritt AB. Varje anställd innehar ett svenskt personnummer och A-skattsedel. Så har vi jobbat sedan 2005. Varje anställd kontrolleras mot brottsregister och även en kreditkontroll görs innan anställning så du som kund kan vara trygg vem du släpper in i hemmet.

Måste jag acceptera användarvillkor och avtal direkt?

Privat städhjälp eller trapp/kontorsstädning utan krångel och långa avtal.

  • Inga bindningstider på tjänsten
  • Förutsättningslös provstädning
  • 15 dagars uppsägningstid för privatpersoner *
  • 30 dagars uppsägningstid för företag
  • Flexstäd saknar bindningstid och uppsägningstid
 

Våra städtjänster erbjuds alltid till fast pris eller fast timpris. Vi har alltid full försäkring på valfri städtjänst, vår personal och ditt hem. Vi jobbar med beprövade säkerhetsrutiner gällande larm och låsanordningar.

Våra städabonnemang och städtjänster är enkelt uppbyggda och anpassade för att vara mycket flexibla och lättförståeliga för dig som kund.

Läs mer om upplägget på denna sida.

https://strykfritt.se/att-vara-kund/anvandarvillkor-och-avtal/

* ( gäller regelbunden hemstädning varje eller varannan vecka, 60 dagars uppsägningstid för städfrekvens var 4:e vecka)

Flexibelt städning eller är jag fast? - av och bokningar?

Stockholms trevligaste och mest flexibla städföretag?

Vi erbjuder inga timpottar (betalnings trots sjukdom eller utebliven städning), inga bindningstider och minimala (15 dagar) uppsägningstider.

OBS! Tjänsten flexstäd saknar helt uppsägningstid.

Dessutom får du en ”egen” fast städhjälpare, egen kontaktperson, inga resekostnader eller inställelseavgifter, gratis avbokningar, gratis ombokningar, gratis frysning av abonnemang under sommaren (juli) och jul och nyår.

I många fall kan du boka av bara några timmar innan din träff helt kostnadsfritt.

Listan kan göras lång men vi är flexibla och ändras något i ditt liv kan du utan några som helst frågor avsluta tjänsten via ett kort mail till oss.

Hur fungerar RUT-avdrag hushållsnära tjänster?

Hos oss får du alltid rut-avdraget på din hemstädning direkt på fakturan helt automatiskt om du vill det.

Tänk dock på att RUT-avdrag på hushållsnära tjänster är något som kan ändras kontinuerligt.

Avdragets storlek kan påverkas av en regering. Inte bara själva storleken kan ändras. Även procentsatser och villkor kan uppdateras.

Kom ihåg att rätten till avdrag är något du ska vara uppdaterad om och även informera oss om någon ändring sker. Rätten till avdrag, avdragets storlek i realtid och annan viktig info kontrollerar du själv enkelt via Skatteverkets hemsida.

Vad är era upptagningsområden för samtliga städtjänster?

Våra upptagningsområden för städhjälp i Stockholm

Vi erbjuder städhjälp och alla våra städtjänster i hela Stockholm. Med våra 80 städhjälpare är vårt geografiska upptagningsområde stort. Vi ombesörjer privatpersoner och företag i hela Stockholmsregionen.

Vi har flera uppdrag nära dig och du kan på reco.se se om vi finns där du bor.

Behöver du kontakta oss – Ring kundtjänst på 08 501 64 244
Eller kontakt någon av oss på våra direktnummer. Öppet vardagar från 07:00 - 16:00
Johanna Głowacz - Städledare Strykfritt städhjälp Stockholm AB

Johanna Głowacz

Operations & Kundansvarig I HR Chef

Joanna Bergman - Städledare Strykfritt städhjälp Stockholm AB

JOANNA BERGMAN

Marknadsföringskoordinator

Ewa Kaczor - Städledare Strykfritt städhjälp Stockholm AB

EVA KACZOR

Operations & Kundansvarig I Controller

Maria Wojdyla - Städledare Strykfritt städhjälp Stockholm AB

MARIA WOJDYLA

Operations & Kundansvarig

Sylvia Sienkiewicz - VD Strykfritt städhjälp Stockholm AB

SYLVIA SIENKIEWICZ

VD

Mikael Majkut - Kundtjänst Strykfritt städhjälp Stockholm AB

MIKAEL MAJKUT

Kundtjänstansvarig