Vi vill säga förlåt och samtidigt önska en god jul och ett gott nytt år!

15 december, 2017

Vi vill säga förlåt och samtidigt önska en god jul och ett gott nytt år!

Kommunikationen har inte varit bra i höst. Mycket beror helt klart på oss. Vi förberedde oss inte ordentligt och hade inte en helt klar strategi för hur vi skulle göra för att bli Stockholms bästa arbetsgivare och skapa en arbetsmiljö och anställningsvillkor som gör att våra anställda trivs och stannar länge hos oss samtidigt som vi prissätter, paketerar och säljer in detta till kunderna på ett bra sätt.

Vi trodde att ett högre timpris skulle fixa allt. Vi fick tänka om. Och bytte inriktning mitt under prishöjningen. Detta har givetvis skapat osäkerhet vad som gäller. Vi är hemskt ledsna. Vi har gjort fel. Vi borde ha tänkt till innan.

Vi tror dock att strategibytet var viktigt och kommer göra oss starkare som företag.

Idag har de flesta kommit på plats och vi väljer härmed beskriva vad vi gjort i korta punkter och i punkterna kommer det finnas länkar med längre förklaringar för dem som vill läsa mer ingående.

Kort kan sägas att vår prisjustering och prispaketsindelning har varit en strategi vi varit tvungna att genomföra.

Syftet med prisjusteringen har varit att täcka det kostnader som uppstått när vi gjort allt för att anpassa vårt företag ännu mer mot de krav ett kollektivavtal har och göra oss till Stockholms bästa arbetsgivare inom hemstädningsbranschen.


 

Det här har hänt under hösten 2017.

  • Vi har valt att höja lönerna runt 15-20% för varje anställd samt infört reseersättning mellan kundbesöken. Vi tror att nöjda medarbetare med bra villkor är det både vi och kunderna vill ha. På så sätt hoppas vi på en lägre personalomsättning och därför en lång kontinuitet  i samarbetet tack vare en mycket duktig arbetsstyrka som ger er den service och kvalité ni förtjänar.
  • Vi har infört en prisjustering och prispaketsindelning som gjort att kunder får välja städpaket samt städdag och får en prissättning därefter. Det som varit mycket positivt med detta är att våra anställda har fått en stabil uppdragsschema under hela veckan som det tidigare inte alltid haft.
  • Vi har infört en fakturaavgift på 59 kr från 1 november som gör att vi täcker upp vissa kostnader för fakturaprocessen som tar runt 3 månader och är svår, innehåller mycket manuellt arbete och har flera inbetalare.
  • Vi har tagit fram en kundundersökning-enkät som skickas ut i början av 2018. Vi har gjort ett antal fel och känner att vi måste lyssna mer på kunderna. Vi kommer ställa frågor vad som är viktigt för er och vad som inte fungerar som det ska.

 


 

Det här händer under 2018.

  • Inga mer kommunikationsmissar – vi lovar!
  • Vi öppnar upp igen för städning måndagen den 8 januari, vecka två. Har du haft städning jämna veckor under 2017 börjar din städning denna vecka. Har du haft städning ojämna veckor 2017 så börjar din städning under vecka 3.
  • Tänk på RUT-avdraget och chansen att dela upp det med din partner eller annan vuxen i bostaden inför 2017. Ni kan ha dela upp RUT-avdraget på önskad procentsats under året och detta sker helt automatiskt så slipper man göra sista minutenlösningar.

Vi passar redan nu på att önska en god Jul och ett gott nytt år. Ha en trevlig stund med nära och kära och är det något ni har på hjärtat så skriv till oss. Tack för ett mycket trevligt 2017 och tack för de kunder som kan se att vi gjort fel och ha överseende med detta.

En del av era arbetsledare kommer jobba i mellandagarna så är det något viktigt så skriv till dem med en kopia till info@strykfritt.se